X-Demo

Modtager I stadigvæk jobansøgninger via e-mail eller papir – lidt omkring historien bag anbefalJOB.

Langt de fleste små- og mellemstore virksomheder håndterer stadigvæk ansøgere uden et rekrutteringsværktøj. 

I relation til Persondataforordningen må man gerne modtage ansøgninger således, men de må ikke opbevares længere end selve rekrutteringsprocessen står på. Uopfordrede ansøgninger giver samtidig ekstra udfordringer, da disse også skal slettes når ansøgningen ikke længere er interessant.

Så næste spørgsmål er om man, hånden på hjertet, husker at få slettet ansøgninger igen – også de der er sendt videre til en kollega. På anbefalJOB sletter vi automatisk alle ansøgninger efter 6 måneder, hvilket vil sige, man altid har en opdateret interessebank der lever op til ordlyden i Persondataforordningen.

 

Filosofien bag anbefalJOB

Som tidligere HR chef i en række vidt forskellige virksomheder og brancher har jeg arbejdet intensivt med rekruttering samt personale/rekrutteringsværktøjer. Fælles for mange af disse systemer har været, at den daglige håndtering har været varetaget af en superbruger.

Problemet i dette setup har således været, at systemer har været videnstunge og meget afhængig af, at man har haft nogle brugere der kunne drive disse systemer i dagligdagen.

Dette har man selvfølgelig i de fleste store virksomheder, men ikke i små- og mellemstore virksomheder, hvor medarbejdere ofte skal udfylde flere roller, og hvor mange gode systemer er døde igen, når en nøglemedarbejder er fratrådt.

Rekrutteringsværktøjet fra anbefalJOB er udformet således alle kan gennemføre en professionel rekruttering fra a-z uden uddannelse i vores system.

Samtidig har det været vigtigt for os, at systemet skal virke nu og her, da tunge personalesystemer/rekrutteringsværktøjer ofte kræver meget energi at implementere, hvilket også afspejler sig i høje etableringsudgifter.

 

Der hvor vi virkelig gør en stor forskel for vores kunder

anbefalJOB er integreret med en række sider på Facebook og LInkedIn, og virker også som en traditionel jobportal, med udvidet søgefunktioner, CV database, job-notifikationer mv.

I forhold til de fleste jobportaler så viser vi dog helt automatisk jobannoncer på de sociale sider, og flere og flere af vores kunder oplever således, at de får ligeså mange ansøgere, som hvis de havde indrykket en traditionel jobannonce, på en traditionel jobportal.

Samtidig kan vores kunder nemt og enkelt dele deres jobannoncer på deres sider på de sociale medier, da anbefalJOB er fuldt ud integreret med Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ m.fl.

Gennem anbefalJOB kommer man således langt bedre i kontakt med passivt jobsøgende, og dette giver ofte langt mere kvalificerede ansøgere, der ikke er på jobjagt, men alligevel har fået vækket en interesse.

 

 

 
 anbefalJOB    
CVR 38940104  -  © 2018 

Betalingsmåder